Social Media

Social media kanalen zijn belangrijke marketingtools binnen in elk vakgebied. Toch zie ik dat veel merken hun social mediakanalen niet optimaal inzetten: geen consistentie in de posts, verouderde content en/of webcare ontbreekt. Het komt ook vaak voor dat merken en bedrijven de waarde van social media niet inzien en er liever geen geld aan uitgeven. Brands Matter wil graag laten zien dat het merk een goede positionering online kan krijgen door de juiste aanwezigheid en content.

Hoe?

We beginnen altijd met het creëren van een strategie voor jouw merk. Een strategie brengt de huidige positie en het imago van het merk in kaart. Ook geeft het richting aan de toekomstige plannen en hoe online aanwezigheid daaraan kan bijdragen. De strategie is het begin van onze samenwerking en geeft richting aan de werkwijze.

Heb je geen tijd om zelf content te creëren en jouw accounts te onderhouden? Geen paniek, social media hoeft geen onderdeel van jouw dagelijkse taken te zijn en je hoeft het zeker niet tussen de koffiepauzes door te doen of na een lange dag werk. Jouw merk verdient op social media dezelfde aandacht en inzet als in alle andere werkprocessen. Het is daarom belangrijk dat je een helpende hand hebt die jouw social mediakanalen kan beheren en succesvol maakt.

Met een grote online community zie je wat er speelt binnen de doelgroep. Ook is het de ideale plek om persoonlijk contact te hebben met de fans, ze te betrekken bij jouw merk en zo te bouwen aan een sterke online positie binnen de markt. Jouw online community is de digitale poort van jouw klantenservice en het biedt je de mogelijkheid om vragen of klachten snel te beantwoorden of af te handelen.

Met mijn vele ervaring op het gebied van Community Management ben ik ook inzetbaar voor het onderhouden of opzetten van een community en weet ik adequaat te handelen in crisissituaties. 

Door het beheer van de social mediakanalen uit handen te nemen kun jij je focus behouden op andere zaken. Ik maak graag kennis om meer te vertellen over de mogelijkheden.