Over BM

Hoe ‘Brands Matter’ is ontstaan

In 2018 koos ik er opnieuw voor om aan de slag te gaan als zzp’er. Ik zag een verandering plaatsvinden in het consumeren van producten en de behoefte van de mens om zich meer verbonden te voelen met merken, hun familie, vrienden en het werk dat ze dagelijks doen. Ik word enthousiast van het maken van die verbinding door verhalen te creëren en geloof dat die verbinding ook de basis is voor een succesvol merk. 

Tijdens mijn studie Bedrijfscommunicatie leerde ik de fijne kneepjes van social media, creatief en strategisch denken, marketingcommunicatie en concepten ontwikkelen en uitvoeren. In mijn derde jaar maakte ik kennis met de praktijk op de Content & Community afdeling van DDB, waar ik werkte voor merken als McDonald’s en Heineken. In dit jaar koos ik voor het eerst voor het ondernemerschap en zette ik mijn kwaliteiten in als freelancer. In het laatste jaar van mijn studie was ik jurylid in de categorie ‘Retail’ tijdens de SAN Accenten.

Na mijn afstuderen ging ik meteen aan de slag als copywriter in de PR bij een creatief Belgisch bureau. Na een korte periode had ik behoefte aan meer uitdaging en werd Content & Community Manager voor een groot Nederlands kindermerk. Na meer dan 3 jaar ervaring in de praktijk was het tijd om voor mezelf te beginnen. 

Wat ik doe

Ik word enthousiast van duurzaamheid en help merken met het zoeken van hun maatschappelijke betekenis en hun merkpositionering. Ik schrijf verhalen om de verbinding met de doelgroep te maken en het koopgedrag te beïnvloeden via online kanalen. Daarnaast help ik merken groeien met het creëren van de juiste strategie, storytelling en brand publishing voor websites en social media.

Hoe ik dat doe

Samen willen we natuurlijk dat jouw doelgroep hetzelfde gevoel en dezelfde overtuigingen over jouw merk krijgt. Dat begint allemaal met het creëren van de juiste strategie en jouw verhaal in woorden. Denk aan je missie en je visie, maar dan verpakt in een verhaal dat de lezer mee op reis neemt. 

Het vinden van de juiste tone of voice is een belangrijk onderdeel en essentieel voor de communicatie met je doelgroep. We willen dat ze zich verbonden voelen met jouw merk en ze een lid van jouw community maken. Ik geloof niet in klanten, maar in ambassadeurs en fans: doelgroepen die echt loyaal zijn en steeds opnieuw voor jou kiezen omdat ze er van overtuigd zijn dat jij de beste keuze bent en precies weten wat je doet én waarom.

Nieuwsgierig of ik iets voor jou kan betekenen? Neem dan contact met me op om meer te weten te komen over mijn diensten.